langtarsa.blogg.se

Vi är ett par på 32 (jag) respektive 37 (älskling) som försökt bli gravida sedan 2007. Tyvärr har vi inte lyckats på egen hand, troligen pga min Endometrios,utan behöver nu hjälp. Har nu (2011) opererat bort 2 endometrios cystor! Nu har vi på vårt 3:dje IVF försök lyckats fått ett + och i slutet på December är vår Plutt beräknad komma!! Nu är Plutt här på Nyårsafton kom vår älskade son som är på bloggen kommer att heta PLUTT!! Nu har vi dec 2013 påbörjat en ny resa då vi spontant blev gravida med Plutts syskon som beräknas komma i början av september 2014 =)

Lycka!

Publicerad 2014-02-08 14:53:26 i Allmänt,

Efter ett år med motgångar å en super jobbig höst med två misslyckade frysåterföringar, så fick vi en underbar julledighet då jag dagen innan jul fick ett mycket överraskande men väldigt efterlängtat + på stickan....vi hade blivit GRAVIDA alldeles på egen hand =)
Lyckan blandades med skräck efter vad som hände hösten 2012....
Som tur var hade jag en tid bokad hos en gynekolog för att kolla upp min endometrios (jag var rädd att den hade kommit tillbaka då jag fått väldigt värk vid mens och två misslyckade försök).
Var dock osäker på om hon skulle kunna se nått hjärta så tidigt....
Tyvärr såg vi inget hjärta utan bara en hinnsäck å jag tänkte ju direkt JAHA då blev det som sist då INGET, men hon sa till mig att inte tappa hoppet utan komma tillbaka veckan efter.
Ingen endometrios iaf så skönt!
Tillbaka efter en veckan med humöret i botten och inställd på det värsta då hon säger att allt ser bra ut å hjärtat slår så fint (jag brister ut med VA och tårar) du är i veckan 6+9 och allt bara snurrade.
Eftersom jag varit med om missfall i vecka 7-8 så fråga jag om jag fick komma tillbaka senare på ett vul till och de va inga problem. 
Så två och en halv vecka senare (i onsdagas) var det dax, denna gång var mannen med och tur var ju de då vi fick se vår lille bebis IGEN den snurrade i massor och hjärtat slog så fint nu var jag i veckan 10+1 =)
Alltså den lyckan går inte att beskriva och känslan av att kunna ge Plutt ett syskon är helt obeskrivligt!
 
 
 
Nu håller vi tummar och tår för att vi får njuta i 9 månader eller tiden ut iaf =)
 
KRAM Lilla mig♥

Kommentarer

Postat av: Du + jag och framtiden

Publicerad 2014-02-08 16:05:07

Men GRATTIS!!!! Så fantastiskt, så underbart!!! Tänk hur det kan bli. Ni lyckades på egen hand!!

KRAM

Postat av: Jag

Publicerad 2014-02-09 12:31:44

Tack snälla! Å stort grattis till er oxå =) så kul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Barnlängtan!

Snart 4 år utan resultat börjar ta ut sin rätt. Följ vår resa med IVF!! Vi har nu i Januari 2010 gått egenom vår första ivf, och 2 veckor senare fick vi vårt efterlängtade +, men var på vårt första vul i veckan och då syntes inget hjärta :( Fick gå egenom en skrapning i april då barnet inte ville komma ut! Augusti 2010 är vi på gång igen & längtan är enorm!! Ivf 2 gjord i oktober missfall v.5 Nu väntar en operation av en endometrios cysta innan nästa försök... =( känns jobbigt men ett måste! En Endometrios operation av två cystor i Januari 2011...snart dax för Ivf 3 =) Nu är vi igång igen och idag 11/4 har vi fått insatt ett fint embryo =) Vi fick ett + på TD och idag 16/5 har vi fått sett hjärtat slå på vår Plutt! Så i slutet av December kommer Plutt till oss och vi längtar sååå mycket efter dig! På Nyårsafton kom vår älskade son till oss och nu njuter vi i massor!! Nu börjar en ny resa då Plutt ska bli storebror i början av september 2014, vi är lyckliga med chockade då vi blev spontant gravida efter två misslyckade frysförsök och många jobbiga månader!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela